6 juli 2015

Medelhavsfeeling

Så ljuvliga dagar det har varit den senaste veckan och tänk att de sammanföll med min första semestervecka :) Enligt mig kan det aldrig bli för varmt, så jag har verkligen trivts som fisken i vattnet.

Medelhavsinfluenserna i trädgården kommer verkligen till sin rätt sådana här dagar!

Kumquat
Jag är så glad över min Kumquat som jag hittade på Blomsterlandet för några veckor sedan.
Jättefina exemplar till ett helt överkomligt pris.
Där stod även den här galet snygga krukan och väntade på mig :)

citrus, pelargoner, chili och örtkryddor
Jag är nöjd med min altanodling i år. 

blomsterananas
Jag och dottern sprang på den här härliga blomsterananasen i våras. Två stycken för hundra spänn. Gick ju inte att motstå! Hur häftig som helst :)

svartöga
Har äntligen hittat rätt växt till spaljén till altanen - svartöga. Särskilt den här som går mot orange är riktigt snygg. Och växer så det knakar!
kanariepalm
Min palm vill gärna ha lite mer värme. Fortfarande lite risig efter vintern, men ny grönska är på väg.

Och nu är det lite mer som vanligt igen - mulet, småskurar och blåsigt. Funkar det med, nu blev det tid till att gå igenom en massa bilder, men hoppas innerligt att solen och värmen kommer tillbaka snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...