3 juni 2015

Vårens sista tulpaner

Med det här oerhört hemska vädret vi har haft den här veckan med blåst och regn så det står härliga till, får man pigga upp sig lite med vårens sista tulpaner som jag fångade på bild innan ovädret drog in.

Tulpan White Triumphator och löjtnantshjärta
Jag tror det är Elegant Lady som står här  i sällskap med löjtnantshjärta och getrams. Gillar kombon!
Marylin och White Triumphator

Tulpaner Jackpot och Flaming Flag
Jackpot och Flaming Flag blev mycket lyckade ihop med akljean och violrutans tidiga blad (som i och för sig inte är med på den här bilden). Skämshörnet blev i vår en riktig finhörna :)

Tulpan Spring Green
Spring Green, så vårfräsch!

Tulpan White Triumphator
White Triumphator, så vacker bland förgätmigej och löjtnantshjärtan.

Tulpan Black Hero och Finola
Blandningen "Hero in love" från Nelson Garden med Black Hero och Finola var också grymt fina.

Tulpan White Triumphator
White Triumphator och Elegant Lady (tror jag det är...)

Tulpan Daytona
Den här är unik! Den enda tulpanen som överlevde i odlingsbädden vid uteplatsen. Alla de andra slukade rådjuren... Daytona ska jag lägga på minnet och köpa fler nästa år. Apricot Beauty fanns här också med de fick jag aldrig se...

Tulpan Miss Elegance
MIss Elegance var nära att försvinna bland nävor och dagliljor. Men fin är den där den tittar fram.

Har tappat bort vad de här hette, de var bland de sista som kom ner i jorden, strax före jul. Och det funkade ju :)

Nog för att man kunde önskat lite mer sol och värme i maj, men en fördel med kylan är väl i alla fall att tulpanerna har fått blomma ovanligt länge. Men nu är det obönhörligt slut med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...