19 juni 2015

Midsommarafton

Midsommarafton. Jag kan inte påstå att den rätta midsommarkänslan har infunnit sig precis. I går kväll var det så långt ifrån en ljus härlig sommarkväll man kan komma. Regnigt, mörkt och ruggigt. Och idag verkar det fortsätta i samma stil.

Nu sitter jag med katten i knät vid frukostbordet och vill inte gå ut förrän värsta regnet från natten har torkat upp någorlunda. Jag vägrar nämligen utsätta mig för alla mördarsniglar som totalt har intagit tomten. Förra helgen satte jag ut nematodbeten, så nu väntar jag på att rackarna ska gå och dö. Det är verkligen skitjobbigt att se dem ligga överallt, får verkligen stålsätta mig för att inte gå lös på dem. För då är ju allt jobb med nematodprojektet förgäves. Bara att hoppas på att alla som krälar omkring därute har mumsat på sina döda, nematodstinna kompisar och nu faktiskt håller på att gå en säker död till mötes.

Nä, nu får det vara nog med bitterhet. Det blir säkert en alldeles fantastisk midsommarafton! Trevligt umgänge, god mat, på med vita klänningen och strunta i vädret. Och nästa helg är säkert snigelantalet nere på en betydligt lägre nivå!

Nog är det en underbar tid nu, opålitligt väder och vidriga mördarsniglar till trots... Jag tassade trots allt ut och tog en liten midsommarbild.


Ha en riktig god och glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...