26 december 2018

Länge sen sist!

Det var verkligen inte igår jag skrev något nytt här på bloggen... Trädgårdsintresset består (såklart..) och när jag bläddrar igenom alla bilder i mobilen påminns jag om så mycket som har hänt i trädgården sen sist. Det återstår att se om det blir nya tag med bloggandet nu, är i alla fall lite taggad att dela med mig och inte minnst uppdatera mig på vad alla andra bloggare har haft för sig under min bloggfrånvaro :)

  


Växthuset och området omkring börjar se ut som jag hade tänkt, med en del justeringar under resans gång förstås. Krassen längs gången upp mot växthuset var fantastisk förra året, men tog över lite väl mycket, så nu kantas istället gången av buxbomhäck. Övre terrassen närmast växthuset har antagit sin slutliga (?) utforming med en go sitthörna och lavendelhäck som avgränsning.

2017 blev första året med växthusodling och jag drog upp på tok för många plantor. Men vackert blev det :) Får återkomma med mer bilder.



Har nästan glömt så snyggt det blev 2017 med den citrongula planteringen med citrongula ringblommor och solrosor och vita och citrongula lejongap. I bakgrunden spanska flaggan, som också skulle gått i citrongult, men blev mer traditionell i färgen.



Löjligt lycklig blir jag över den överdådigt blommande blyblomman. Den och en mängd andra växter av både medelhavs- och lite mer exotiskt ursprung huserar i växthuset, som inte känns ett dugg för stort, snarare tvärt om. Jag tror inte det spelar någon roll hur stort växthus man har, det kommer alltid att finnas fler växter man önskar fick plats...


Tiden har som sagt varit en bristvara de senaste åren. Från det att jag drog igång den lokala fibernätsutbyggnaden 2013 har jag varit ordförande och drivande i projektet. Det är nästan omöjligt att beskriva vilken arbetsinsats det har krävt, vid sidan om ordinarie jobb, men sedan ett år är nätet nu driftsatt i sin helhet och det är lite lugnare på den fronten. Förra hösten pluggade jag dessutom parallellt med jobb och fiberprojekt, och nä, det kanske inte var så jättesmart, men allt går om man vill och nu kan jag stoltsera med examen i Business Management. Och som grädde på moset har jag nytt jobb sen i våras, fantastiskt roligt och utmanande! Av den lilla tid som därefter har blivit kvar har det ändå blivit en del trädgårdsprojekt, som jag hoppas kunna dela med mig av här om min ambition håller i sig :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...