26 juli 2017

Krassegång, melonodling och rosor

Krassegången i terrasserna börjar breda ut sig ordentligt, har en känsla av att jag sådde lite för många... Men oj vad jag gillar mina terrasser!


Citrusträden börjar försvinna lite i krassegrönskan.


Det tar tid för ettåringarna att växa i år. Här är zinnia, ringblomma, inkakrage, solros och gurkört på gång tillsammans med lavendel och japansk malört på den översta terrassen vid växthuset. När de väl börjar blomma blir det en färgexplosion i gulorange!


Mina cantaloupemeloner och gurkmeloner skulle lätt kunna ta över hela växthuset. Är inte helt säker på att det är så här de borde se ut ;) Mer djungel än plantor, trots att sekatören går varm... Men meloner börjar det bli, fyra st i storlek som rejäla tennisbollar och fler på gång. Dags att börja tänka på upphängningsanordning för frukterna.


Rosår är det då inte i år, i alla fall inte i min trädgård. Taniga buskar och få blommor. Crown Princess Margaret och Astrid Lindgren kämpar på och är de som blommar bäst i år.


Semestern börjar lida mot sitt slut, man blir alltid lika överraskad över hur snabbt fyra veckor går... Sommaren känns onekligen väldigt kort i år, får hoppas på en varmare och soligare augusti!

2 kommentarer:

  1. Hittade nyss din blogg och ville bara säga att du har en alldeles fantastisk trädgård! Har redan fått så mycket inspiration av dej, men tyvärr saknar jag nog den talang som du har:) du jobbar inte med att göra trädgårdsplanering åt andra;) ? Allt gott, Anna från södra Finland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna
      Tack snälla, vad glad jag blir över din fina kommentar :) Så kul att kunna inspirera andra! Jag har faktiskt lekt med tanken att skola om mig helt och satsa på att bli trädgårdsarkitekt, det skulle onekligen vara väldigt roligt! Men än så länge är det bara i min egen trädgård kreativiteten får utlopp ;) Fortsätt läs, titta och inspireras av alla duktiga trädgårdsmänniskor, så är jag säker på att du kommer att får en fantastisk trädgård!
      Ha det gott
      /Gunilla

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...