20 oktober 2014

Höst

Nog har det blivit höst med besked nu. Reng, rusk, blåst och grått, grått, grått... Fast i trädgården finns ändå lite färg som livar upp som väl är. Japanska lönnen Osakazuki är alltid pålitlig i sin höstskrud. Passerar inte obemärkt!

Japansk lönn Osakazuki

De röda löven i motljus är något alldeles extra.

Japansk lönn Osakazuki


Det japanska körsbäret "Kanzan" jag köpte i våras överraskar med underbara höstfärger. Ett riktig lyckokast! Tänk när det har växt till sig :)

Japanskt körsbär Kanzan

Azaleorna glöder även de, trots regnet. Här Persil.

Azalea Persil

Men inte är det fullt så sprakande höstfärger som det var förra året, märker jag när jag tittar tillbaka lite bland mina foton. I alla fall var det något annat när solen tittade fram, som i det här inlägget.

Så här års vill man alltid ha mer växter med färgprakt, någon som känner igen sig i det? Framför allt en Ullungrönn vill jag ha. Klurar fortfarande dock på var den skulle kunna placeras. Men nu verkar den ena häggmispeln föra en tynande tillvaro. Den får ett år till, sen lär den hänga löst till förmån för rönnen ifråga...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...