6 augusti 2016

Växthus på G

Äntligen, första steget taget till mitt kommande växthusbygge! Idag och i går har vi röjt undan allt på platsen där växthuset och den tillhörande "medelhavshörnan" kommer att ta form. Och nu tänker jag vara duktig på att dokumentera hela processen, så här kommer de första före/efter bilderna.

Det här hörnet av trädgården har varit barnens tillhåll, med gungor, koja med rutschkana och en tvåvåningskoja i en stor vildapel. Och så finns här två höga stubbar från enebuskar som dött, där tanken var att klätterväxter skulle frodas.





Fredag eftermiddag satte vi helt spontant igång och nu lördag eftermiddag är det mesta borta. Kvar är bara skelettet av kojan med rutschkanan, en enbuskstubbe och en hög med byggskräp.

Det är inte speciellt vackert just nu, men det är det ju sällan när man är i röjarfasen...

Och där dök vår husvagn upp som knappt syntes genom grönskan i den första bilden...


Nu har Willab släppt sin sensommarkampanj, så nu är det bara att lägga in beställningen :) Mur Maxi Plus 16,4 kvm med låg mur med dubbel slagdörr på långsidan blir det. Aluminiumstomme och mur i Bender Terramix Maxisten. Drömmen hade ju varit en vit stomme med tegelmur, men det blev alltför stor prisskillnad, och någonstans får man väl börja begränsa sig...

På semestern var vi i Båstad och besökte deras showroom, bra att ha sett det tilltänkta växthuset i verkligheten också. Kan verkligen rekommendera ett besök där för den som har vägarna förbi, väcker enorma habegär :)

Fortsättning följer!


2 kommentarer:

  1. Så spännande! Det blir roligt att följa :) Jag tog en tur till Munkedal i somras och det är verkligen bra att gå runt och titta på olika lösningar. När jag kommer till skott så småningom så kommer tankarna ha ändrat sig många gånger gissar jag.

    Lycka till med fortsättningen! Carina

    SvaraRadera
  2. Så spännande! Det här ser jag verkligen fram emot att få följa. Växthus med medelhavshörna låter alldeles fantastiskt!

    Lycka till!
    Linda

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...