21 februari 2016

Trädgårdsplanen har fått en innehållsförteckning

I kväll har jag suttit och pillat vidare med trädgårdsplanen, den version som är mer av en dokumentation över hur det ser ut just i år. Planen ligger i högerkolumnen, annars går det lika bra att klicka här för att komma dit.

Jag har en ganska enkel modell för hur jag håller ordning på var jag planterar vad. Jag lägger bara ner växtetiketten i en plastficka märkt med respektive rabatt/område. Så vet jag vad varje del innehåller och med den hjälpen brukar jag sen ha i huvudet lite mer exakt var växten finns.

Nu har jag gått igenom hela den bibban (lite intressant att se vilka växter som inte längre finns kvar, en del har bara försvunnit utan att jag har tänkt på det märker jag..) En stor del av alla växter har jag fört in på min trädgårdsplan, men långt ifrån allt.

På grundplanen har jag lagt till siffror för buskar och träd och bokstäver för trädgårdens olika delar. Och vad som döljer sig bakom siffrorna och bokstäverna hittar man som sagt i länken ovan.


2 kommentarer:

  1. Vilken fin plan du fått till! Det är ett himla jobb vet jag av egen erfarenhet. Du kommer säkert ha mycket nytta av den. Min över förra tomten var en riktigt bra trädgårdskompis under vintrar när jag satt och drömde :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina :) Ja det var onekligen mycket pyssel innan den blev klar. Och jag har redan haft mycket glädje av den när jag har suttit och planerat för växthus och tillhörande medelahavsträdgård, ett projekt som drar igång i höst :)
      Ha det gott!
      /Gunila

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...