31 mars 2014

Grävning

Äntligen kan man sätta spaden i jorden igen! En krånglande rygg har satt hinder ivägen, men ikväll kunde jag bara inte låta bli att gå ut och sätta igång det nya grävprojektet. För nu ska här anläggas en till uteplats. Precis bredvid dammen, så man kan sitta och kika på fiskarna och anta något slags halvmeditativt läge vid vattenfallet...

Tanken var att jag bara skulle börja gräva lite grand. Ta lite varje dag typ, skona ryggen och låta det ta veckan att gräva upp gräsmatteplätten.


Dilemmat är bara att det är ju så svårt att sluta när man väl har satt igång... Så det blev lite mer grävning ikväll än tanken först var. Men så bra det kommer att bli! Önskar att jag kunde förmedla bilden jag har i huvudet, men det får väl helt enkelt vänta tills allt är på plats på riktigt. Det blir i alla fall samma sandstensfärgade plattor som på uteplatsen vi gjorde förra året. Och så inramat med vitmurade odlingsbäddar med lavendel på två sidor. Ett silverpäron vid ena hörnet och ett par städesgröna klot. Får väl bli liguster kanske, för man vågar väl inte chansa än på buxbom med tanke på buxbomsjukan som härjar. Sen finns det även planer på en medelhavsinspirerad förlängning bortom uteplatsen, men när den blir verklighet får framtiden utvisa. Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...