28 december 2013

Julmys med nya trädgårdsböcker

Lugnet har till slut infunnit sig efter några dagars intensivt julfirande. Och vad gör man då? Jo, fyller dagarna med inspirerande läsning av nya trädgårdsböcker förstås! Så nu ökar nästa trädgårdssäsongs todo-lista med raska kliv :)


  • 2014 ska jag verkligen få blåregnet att blomma och få det att rama in den nya uteplatsen med sina blåa kaskader. Sekatören ska få härja hämningslöst för att sätta fart på blomningen!
  • Buxbomkloten ska få sällskap av sockblommor, myskmadra och bortglömda stenar från diverse semesterresor.
  • Mer belysning! På miscantusen, klottujan, buxbomen...
  • Uteplats nr 2 vid dammen planerad och klar. Markstenen ligger och väntar... 

Och en massa mer idéer lär tillkomma innan det äntligen blir dags att sätta spaden i jorden igen :)

Det är ju så här det ska se ut! Kaskader av blommande blåregn över uteplatsen.
Ur boken "Dina drömmars gröna trädgård", Carina Bergius.



Passar på att välkomna nya följare på bloggen och önskar alla en god fortsättning på julen! 







2 kommentarer:

  1. Hejsan Gunilla!
    Vad roligt att du har hittat till min blogg.
    Du är varmt Välkommen då du har tid och lust.
    Ser att du lagt dig som följare vilket glädjer mig mycket.

    Nu har jag ju även hittat hit till din fina blogg som jag också kommer att lägga in hos mig så jag kan hålla mig uppdaterad på vad du skriver.

    Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt Odlingsår!

    Hälsningar
    Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helen!

      Tack detsamma! Jag har varken bloggat så länge eller särskilt frekvent, så jag blir verkligen jätteglad över nya följare och kommentarer :)

      Hoppas att du kommer att gilla min blogg framöver, jag kommer garanterat att hålla mig uppdaterad på din!

      Gott slut och gott nytt odlingsår önskar även jag dig.

      /Gunilla

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...