14 oktober 2016

Tjoho, jag har fått bygglov!

Nu är jag lika sprudlande glad och lycklig som jag var deprimerad och olycklig i förra inlägget! Min bygglovsansökan var uppe i plan- och byggnadsnämnden i onsdags eftermiddag och jag kunde så klart inte sitta och vänta på besked utan kontaktade handläggaren igår. Och jodå, bygglovsansökan gick igenom :) Nu när allt är frid och fröjd igen, kan jag ju tycka att det var en självklar sak att de skulle bevilja den, varför inte liksom? Men man är inte lika säker när allt svävar i ovisshet.

En positiv effekt är att nu längtar jag ännu mer efter mitt växthus och medelhavshörna, när jag inte längre har tagit den så för given... Hoppas att hösten blir lång och mild så att det inte ska bli några problem att färdigställa allt. På tisdag levereras växthuset. Måste säga att det känns mycket bättre att ta emot det när jag vet att jag får bygga upp det :)

Den här bilden (lånad från Willab Garden) är nog det närmsta jag kan komma en bild på mitt kommande växthus.

Tusen tack för alla uppmuntrande ord i mitt förra inlägg, att få den peppningen värmer!


7 kommentarer:

  1. Men så underbart! Vad glad jag blir för din skull att det ordnade upp sig till slut. Hoppas allt går bra med växthuset nu (och ska ni montera det själva så skickar jag en stoooor dos tålamod).
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja nu kan det bara bli bättre! Har inte ens börjat fundera över hur det ska gå att montera ihop, men det ska säkert lösa sig det med :)
      Kram Gunilla

      Radera
  2. Men åh, så skönt!! Nu kan du äntligen se fram emot allt du velat göra med ditt växthus! Vad roligt, grattis får man väl säga!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är verkligen helt underbart. Jag ser mig redan sittande i växthuset med ett glas rött omgiven av doften av citrus och solmogna tomater :)
      Kram Gunilla

      Radera
  3. Detvar kul läsning! Håller tummarna för en mild höst nu då så att ni hinner så långt som ni ursprungligen tänkte. Är det ett växthus med mur som ni skaffat?

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Grattis, säger jag så här långt efterskott. Gissar att du har fullt upp med att dona med växthuset och runtom. Finns det nån möjlighet att vi får se några bilder eller har du gett upp bloggandet helt?

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och vad kul att du hör av dig trots min totala bloggfrånvaro. Jo, det har verkligen varit fullt upp, dels med växthusbygget och allt omkring det, dels med en massa annat som också pågår i livet... Jag har helt enkelt inte haft tid för bloggandet och då vill jag inte pressa in det som något "måste".

      Men jag har bilddokumenterat hela bygget och har förstås en massa bilder på slutresultatet också. Ska plocka ihop ett urval publicera och vad det lider så ska det nog bli en följetong på byggnationen också.

      Jag är i alla fall supernöjd med resultatet och njuter för fullt!

      Ha det gott!
      /Gunilla

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...