16 april 2016

Sådd del tre!

Undrar om det inte kan bli plantor av min lilla frösådd i år ändå :) Efter att ha grott och växt till sig, blev det inhandlat lysrör med kallvitt ljus, 2 x 35 W. Vi hängde upp dem i källaren där det är betydligt svalare än i övriga huset och där verkar de trivas. Nu är det hög tid att skola om plantorna, det får bli morgondagens jobb, lär visst bli regn hela dagen, så det passar ju bra.



Idag blev det även en tur till en av mina favoritplantskolor, Rångedala Plantskola, som sålde bl a japanska körsbärsträd till halva priset. Eftersom jag skulle ha en Accolade, var det givet att passa på.

Stannade även till hos den lite mer lokala trädgårdshandeln som kvalitetsmässigt är lite mer varierande, men just nu sålde de fantastiskt fina exemplar av olivträd, så jag köpte ett rejält stort för 499 kr, det måste ju vara rekordbra pris :) Alltid trevligt med bra inköp!

1 kommentar:

  1. Oj och tack så hemskt mycket för tipset :) Jag fick lämna mitt 'Accolade' på förra tomten eftersom hon blivit så stor. Jag ska ta ett besök där i veckan som kommer. Det är en plantskola bland mina favoriter.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...