8 juli 2015

Rosorna är på gång

Nu har mina Austin rosor börjat slå ut. Ser så fram emot varje ny knopp som är på väg att slå ut och se om de motsvarar mina höga förväntningar eller kanske till och med överträffar dem :)

Alla exemplar som jag beställde från Flora Linnea i vintras är verkligen friska och frodiga, hoppas det kommer att hålla i sig!


Lady Emma Hamilton - David Austin
Lady Emma Hamilton föll jag pladask för när jag gjorde ett besök på Trädgårdsföreningen i Göteborg förra året. Och hon är precis lika perfekt som jag hade hoppats! Ett extra plus för det fantastiskt fina bladverket som skiftar i brons.

Lichfield Angel - David Austin
Lichfield Angel på väg att slå ut.

Crown Princess Margaretha - Austin
Crown Princess Margaretha är inte ny för i år, men en klar favorit!
Winchester Cathedral - Austin
Winchester Cathedral, ny hos mig förra året. Vacker men lite sisådär med grönskan.
Det är inte bara Austinrosorna som blommar. Honungsrosen börjar bli riktigt maffig! Och doftar så ljuvligt!

Honungsros Rosa Helenae Hybrida

Honungsros Rosa Helenae Hybrida

Honungsros Rosa Helenae Hybrida


Honungsros Rosa Helenae Hybrida

Idag har jag gjort klart stenmuren bakom rosorna. Med tanke på hur frodiga rosorna bredvid muren är, så verkar den helt klart göra nytta. Och så är den snygg också om jag får säga det själv :) Bild på den får det bli en annan dag, för nu regnar det igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...