29 mars 2015

Rosträdgård på G!

I år ska jag få fason på min rosträdgård och idag tog jag första spadtagen. Stenmuren ska förlängas så att den räcker ända in till syrenhäcken. Varför den inte har sträckt sig dit från början? Jo, en envis stubbe stod i vägen när jag skulle bygga stenmuren och då löste jag det den enkla vägen och lät stubben helt sonika stå kvar. Men nu är den väck!


Sen fick jag även grävt ut den bakre sidan. Vattenslangen ska försvinna i grusdiket jag ska göra som avgränsning mellan rabatt och hagmark. Här ska jag även sätta upp en spaljé bestående av stolpar med armeringsmattor mellan och vassmatta nertill. Något för rosorna att stödja sig mot och få lä av och kanske även få rådjuren att ta en omväg (ja det senare är väl ett önsketänkande men ändå...)




Ja, det ser ju inte så mycket ut för världen nu, men hoppas det ska vara riktigt prunkande, frodigt och blommande i sommar!

2 kommentarer:

  1. Gillar stenmurar! Det kommer att bli så tjusigt. Ska bli roligt att se fram över, men mycket arbete innan dess.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just nu känns det onekligen som att det är mycket att ta i. Inte bara gräva och bygga, utan dessutom ta hänsyn till alla rosor som redan finns här som ska vara kvar/flyttas/tas bort.. Stenmurar gillar jag också (ja sten i alla former..), det kommer att se mycket mer komplett ut när den når hela vägen. Lite slött kan jag tycka nu att jag gav efter för en stubbe, men den satt som berget när det begav sig och jag byggde stenmuren!

      Radera

Tack för din kommentar, den gör mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...